Onychomykóza je mykotické (plesňové) poškodenie nechtov (nechtovej platničky). Ochorenie môže byť spôsobené vláknitými hubami (tzv. dermatofyty) alebo kvasinkami. Ochorenie je infekčné, pacienti sa často infikujú v spoločných priestoroch (kúpaliská, sprchy, sauny, posilňovne a iné).

Onychomykóza sa bežne lieči lokálnymi antimykotickými preparátmi (laky, roztoky, krémy) a celkovo tabletkami (tzv. antimykotiká). Nevýhodou uvedenej liečby je však jej pomerne nízka účinnosť (pri samotnej lokálnej terapii len okolo 29%, pri kombinovanej lokálnej terapii s celkovými antimykotikami okolo 75%).

V súčastnosti onycholaser predstavuje najúčinnejšiu a zároveň najbezpečnejšiu formu liečby mykotických ochorení nechtov. Účinnosť liečby je až 95%. Ošetrenie nemá žiadne vedľajšie účinky. Onycholaser predstavuje krátkopulzný Nd:YAG laser. Podstatou laserového ošetrenia v liečbe onychomykózy je koagulácia ("akoby spečenie") mykotických vlákien (dosiahnutá teplota v tkanive je 43-51 stupňov celzia). Onycholaser je účinný aj keď je postihnutá celá nechtová platnička, pretože laserom sa ošetrí aj oblasť lunuly (čiže aj nad nechtovým lôžkom). Hĺbka prieniku laserového žiarenia do nechta je cca 2-3 mm. Ošetrenie onycholaserom s úspechom kombinujeme s lokálnymi antimykotickými preparátmi (budú Vám predpísané našim dermatológom  v centre), ale v ťažkom stave niekedy aj s celkovými antimykotikami (čím sa ešte zvyšuje účinnosť ošetrenia).

Ošetrenie jednej nechtovej platničky trvá cca 2-3 minúty. Ošetrenie je nebolestivé (pacient pociťuje len výrazné teplo v mieste ošetrenia), opakuje sa väčšinou cca 6x v mesačných intervaloch. Následne sa 3-4 mesiace čaká na dorastenie zdravého nechta (v prípade potreby možno o 3-4 mesiace ošetrenie zopakovať). Kompletne zdravý necht spravidla odrastie behom 9-12 mesiacov.

Onycholaser - laserová liečba nechtovej mykózy
Ošetrenie 1 nechta 35 €
Každý ďalší necht + 5€

Uvedený typ zákroku je realizovaný na pracovisku v Trenčíne - ul. Palackého 85/5 a aj na pobočke v Partizánskom - ul. R. Jašíka 504, Dubnici nad Váhom - ul. Pod Kaštieľom 638/29