Onychomykóza je mykotické (plesňové) poškodenie nechtov (nechtovej platničky). Ochorenie môže byť spôsobené vláknitými hubami (tzv. dermatofyty) alebo kvasinkami. Ochorenie je infekčné, pacienti sa často infikujú v spoločných priestoroch (kúpaliská, sprchy, sauny, posilovne a iné).

Onychomykóza sa bežne lieči lokálnymi antimykotickými preparátmi (laky, roztoky, krémy). Nevýhodou uvedenej liečby je však jej pomerne nízka účinnosť (len okolo 29%). Z uvedeného dôvodu sa lokálna antimykotická liečba často kombinuje s celkovo aplikovanými tabletami, ktoré sa užívajú aj niekoľko mesiacov (spravidla 3-4 mesiace). Kombináciou lokálnej a celkovej antimykotickej liečby sa účinnosť liečby zvyšuje na 75%, avšak obrovskou nevýhodou celkovo užívaných tabliet je ich častá žalúdočno-črevná intolerancia (zvracanie, bolesti žalúdka, hnačky, kovová chuť v ústach) a hepatopathia (závažné poškodenie pečene).

V súčastnosti onycholaser predstavuje najúčinnejšiu a zároveň najbezpečnejšiu formu liečby mykotických ochorení nechtov. Účinnosť liečby je až 95%. Ošetrenie nemá žiadne vedľajšie účinky. Onycholaser predstavuje krátkopulzný Nd:YAG laser. Podstatou laserového ošetrenia v liečbe onychomykózy je koagulácia ("akoby spečenie") mykotických vlákien (dosiahnutá teplota v tkanive je 43-51 stupňov celzia). Onycholaser je účinný aj keď je postihnutá celá nechtová platnička, pretože laserom sa ošetrí aj oblasť lunuly (čiže aj nad nechtovým lôžkom). Hĺbka prieniku laserového žiarenia do nechta je cca 2-3 mm.

Ošetrenie jedného nechta trvá cca 1-2 minúty, je nebolestivé (pacient pociťuje len výrazné teplo v mieste ošetrenia), opakuje sa väčšinou 3-4x v mesačných intervaloch. Následne sa 3-4 mesiace čaká na dorastenie zdravého nechta (v prípade potreby možno o 3-4 mesiace ošetrenie zopakovať). Kompletne zdravý necht spravidla odrastie behom 9-12 mesiacov.

Onycholaser - laserová liečba nechtovej mykózy
Ošetrenie 1 nechta 35 €
Každý ďalší necht + 5€

Uvedený typ zákroku je realizovaný na pracovisku v Trenčíne - ul. Palackého 85/5 a aj na pobočke v Partizánskom - ul. R. Jašíka 504, Dubnici nad Váhom - ul. Pod Kaštieľom 638/29